Griffioen is toch Renault
| 17:46 | Truckstar Redactie

Griffioen is toch Renault

Op de redactie ontvingen we vandaag weer nieuwe foto’s van de nieuwe gecamoufleerde Renault.

De maker van deze foto, Jacco Pouw, werd echter even op een dwaalspoor gebracht, zoals hij zelf ook al vermoedde.

“Ik heb deze twee foto’s net in Woerden gemaakt”, schrijft Jacco. “Er hing een huurtrailer van de Nijwa achter. De chauffeur had de gordijnen dicht en er lag wel een beertje op het dashboard met de griffioen erop. Maar dat is misschien een dwaalspoor.”

Het beertje is op de foto’s niet goed te zien, maar Jacco is er inderdaad mee op het verkeerde been gezet; dit is het wel degelijk het nieuwe topmodel van Renault.

Het is overigens geen lichte jongen. Opvraag van de voertuiggegevens bij de RDW aan de hand van het kenteken leert dat er een 13 liter motor onder de cabine zit, met maar liefst 530 pk. Het is geen Euro 6, maar een Euro 5 EEV-uitvoering.

Momenteel rijden bij verschillende transportbedrijven nieuwe Premiums en Magnums in allerlei kleuren rond. Overigens zijn de typenamen Premium en Magnum niet bevestigd. Wel is bekend dat Renault haar nieuwe truck-range in één keer presenteert. Dat zal begin juni zijn.

Griffioen is toch Renault
De cabine zou gebaseerd zijn op de nieuwe Volvo FH-cabine. Toch zien we van de FH-lijnen weinig terug.

Griffioen is toch Renault
Ook Renault ontkomt niet aan extra koelingscapaciteit voor haar Euro 6-motoren. De beperkte grill-openingen in deze camouflage zullen wellicht te klein zijn voor genoeg Euro 6-koeling.

4 Reacties
  1. Vanavond op de A2 bij Nieuwegein een witte proto gespot die wel heel erg op deze rode leek.
    Er hing een witte naamloze oplegger achter.
    Tijdens het inhalen dacht ik eerst nog dat het een slordig gerepareerde oude Oostblok Actros was,
    Eenmaal ervoor zag ik dat de bekende ster ontbrak op de geknutselde gril en dat er een NL kenteken op zat.
    Helaas geen mogelijkheid gezien een plaatje te schieten.
    Had trouwens de indruk dat deze witte kleiner was dan de rode hierboven.
    Waarschijnlijk een versie voor middellange afstanden.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie