FH Globetrotter XL’s voor De Wit
Bij de Wit Transport uit Hillegom hebben vijf chauffeurs gloednieuwe Volvo FH 460’ers gekregen.
De chauffeurs die op de nieuwe FH’s komen te rijden hebben weinig klagen. De FH’s zijn rijk uitgerust met onder meer Volvo I-shift, I-See en I-ParkCool.
Directeur Cees de Wit: “De chauffeurs zijn zeer enthousiast over de nieuwe Volvo-trekkers. Voor ons in de directie is het belangrijk dat de chauffeur comfortabel kan werken, zowel tijdens het rijden als tijdens de rust.”
Bovendien brengen de Volvo’s brengen meer variëteit in het wagenpark van De Wit Transport. Eerder waren al twee Volvo FH Classics aan het wagenpark waren toegevoegd. Nu is de keuze gevallen op de nieuwe Volvo FH.
Met de komst van vijf nieuwe Volvo FH 460 Globetrotter XL-trekkers komt het wagenpark op ruim honderd trekkende eenheden.
Lange termijn-relaties
“Wij willen voor lange termijn relaties gaan. We hebben een goede relatie opgebouwd met Volvo Group Truck Center Rijnsburg, en ook nu de keuze laten vallen op Volvo”, zegt de Wit.
“Tevens willen we de trucks goed kunnen vergelijken en dat kan alleen maar als je een substantieel deel van een merk in de vloot opneemt. Begeleiding en advies zijn eveneens belangrijke factoren, vandaar dat deze trucks zijn uitgerust met Volvo Dynafleet om meer grip te krijgen op het brandstofverbruik.”
De Wit Transport is specialist in het vervoer van en naar Frankrijk, onder meer met stukgoed en bloemen en planten. Daarnaast richt het bedrijf zich op containertransport.
Dagelijks vertrekken meerdere combinaties naar Parijs en wekelijks zijn er vaste groupage ritten naar Nice, Bordeaux, Marseille, Lyon en Bretagne.
Dé Frankrijk-vervoerder van de Bollenstreek
De Wit: “Wij zijn dé Frankrijk-vervoerder van de Bollenstreek. We hebben circa zestig koelers en zestig tautliners. Door deze samenstelling zijn we in staat zowel bloemen en planten, als palletvervoer aan te bieden.”
“Het aanbod is wisselend, maar wij kunnen daarop inspelen. Zo rijden we op bepaalde trajecten ook met dubbele bemanning. Voorop staat dat de lading in de juiste conditie bij onze klanten wordt geleverd. Voor dit transport heb je een bepaalde schaalgrootte nodig.”
“Uiteindelijk gaat het om het opbouwen van een netwerk, waardoor je goederenstromen kunt sluiten. Dat geldt ook voor ons containervervoer. Daar rijden we vooral koelcontainers voor de bloembollensector en dat is een belangrijke aanvulling op onze diensten. Het stelt ons in staat de pieken in de seizoenen op te vangen,” besluit Cees de Wit.