*

Extra Foto’s – Truckstar 2015/09

Extra foto’s Truckstar 09/2015

Hieronder vind je een serie extra foto’s bij reportages uit Truckstar 09/2015, die niet in het blad staan.

De verhalen zelf lees je natuurlijk in Truckstar 09/2015, die tot 3 september in de winkel ligt. Maar je kunt dit nummer ook heel gemakkelijk online bestellen via deze link, en thuisgestuurd krijgen.

Sluisdeuren voor Wales

Nederland exporteert niet alleen kennis in de weg- en waterbouw. Ook de nodige ‘hardware’ gaat de grens over, waaronder een setje brede sluisdeuren en lange spanten voor een projectje in Wales.

Extra foto's Truckstar 09/2015
De binnenweggetjes in Wales zijn even iets smaller dan de Britse motorways. Middenop rijden is het devies voor chauffeur Nicolas terwijl de begeleider het tegemoetkomende verkeer aan de kant zet.

Extra foto's Truckstar 09/2015
Smalle weggetjesof niet, toch gaat het gewoon overal goed.

Extra foto's Truckstar 09/2015
Waar de sluideuren op de auto van Nicolas breed zijn, zijn de spanten op de auto van eigenrijder Jack Schoonhoven juist weer lang. 

Extra foto's Truckstar 09/2015
Op de plaats van bestemming in de buurt van Pembroke, alwaar met een kraan de sluisdeuren van de dieplader getakeld worden. Overigens zijn daarmee de uitdagingen nog niet over. Want de terugreis blijkt helemaal via Newcastle te gaan – dankzij oponthoud bij de Kanaaltunnel.

Puzzelen met aanhangers

Extra foto's Truckstar 09/2015
Het weer is niet zo mooi als we instappen bij chauffeur Erik Niekerk. Het werk is echter wél mooi!

Extra foto's Truckstar 09/2015
Erik zit in de aanhangers en het vervoeren, maar vooral het laden en lossen ervan, is telkens één grote puzzel. Met andere woorden: vakwerk!

Extra foto's Truckstar 09/2015
Voor het werk heeft Erik van zijn werkgever een Renault T 430 met Low Sleeper Cab gekregen. Die truck bevalt Erik uitstekend.

Extra foto's Truckstar 09/2015
Bovendien misstaat het diep-rood als huiskkleur van G. de Goede de T in het geheel niet. De Renault is Eriks eerste splinternieuwe truck bij de firma, een teken van vertrouwen!

Kanarie met spierballen

Mercedes-Benz lanceerde begin 2014 de Euro 6 SLT-versies van de Actros en Arocs. SLT staat voor Schwerlasttransporter, en dat is precies waarom ze bij de Elzinga Groep uit Uithuizermeeden de SLT kochten.

Extra foto's Truckstar 09/2015
Ruim vijftig ton weegt deze Senebogen overslag-kraan. Alles bij elkaar staat er een dikke 96 ton op de weg. Een gewicht dat geen enkel probleem vormt voor de SLT en ook niet voor chauffeur Tiete Dijkstra.

Extra foto's Truckstar 09/2015
Achter de SLT hangt een vier-assige Faymonville dieplader met hefbare interdolly.

Extra foto's Truckstar 09/2015
Achter de cabine van de Actros SLT hangen oliekoelers, luchttanks, een grote dieseltank, dieselkoeler en vele andere zaken die nodig zijn om onder voortdurende zware belasting optimale prestaties te kunnen garanderen.

Extra foto's Truckstar 09/2015
En ook deze Cat-kraan vormt geen enkel probleem voor de uitgekiende zwaartransport-combinatie van Elzinga.

In het voorjaar van 2014 maakten we kennis met de SLT en voelden we dit zwaartransport-monster met hoge treingewichten aan de tand tijdens een uitgebreide rij-impressie. Klik hier om deze impressie te lezen.


Klik hier voor de extra foto’s-overzichtspagina