| 18:00 | Robert Servaas

Eerste vier DAF XF 480 Super Space Cab trekkers voor Rutges Cargo Europe

Met de levering van de eerste vier uit een serie van zeven DAF XF480 FT 4×2 Low deck Super Space Cab trekkers keert het Nederlandse truckmerk sinds jaren terug binnen het wagenpark van Rutges Cargo Europe. Goede ervaringen bij het tot hetzelfde concern behorende JM Logistics vormden een belangrijke reden om voor deze via Truckland geleverde trekkers te kiezen. Andere argumenten waren het gunstige prijsniveau en het feit dat veel chauffeurs een absolute voorkeur hebben voor het rijden in een XF Super Space Cab.

Directeur Vincent van ’t Schip: “Bij onze twee bedrijven werken wij met alleen maar Nederlandse chauffeurs. Vakmensen die staan voor hun werk en die wij graag het maximale aan werkplezier gunnen. DAF is daarbij een merk dat bijzonder aanspreekt. Dan kun je voor een CF kiezen, maar de XF Super Space Cab biedt dan absoluut meer. Dus die keus stond voor ons vast. Bij JM Logistics rijden wij al langer met DAF door heel Europa en deden er positieve ervaringen mee op. Vandaar dat wij die keuze nu ook voor Rutges Cargo Europe maken.”

Rutges Cargo Europe kende een hectische periode, maar staat sinds juni 2015 onder leiding van ondernemer Van ’t Schip. Die nam al eerder het transportbedrijf J. Middelkoop over en doopte dat met succes om naar JM Logistics. Beide bedrijven zijn momenteel in Nieuw-Vennep gevestigd, maar maken zich op voor een verhuizing naar de nieuwbouwontwikkeling AMS Cargo Center II op een zichtlocatie langs de A4. Vincent legt uit: “Deze verhuizing is een logisch vervolg op de positieve ontwikkelingen bij beide opzichzelfstaande bedrijven. Rutges Cargo Europe was voorheen een echte luchtvrachtvervoerder, maar is inmiddels een Europees opererend logistiek dienstverlener op het gebied van pharma, security en aerospace/sensitive goederen. Luchtvracht vertegenwoordigt nog een klein deel van het ladingaanbod. Momenteel doen wij dat met 48 trekkers van drie merken, maar op termijn worden dat er twee, waar DAF er een van is.”

“Vanwege onze nieuwe vestiging hebben wij bewust voor Truckland gekozen, omdat zij geografisch het dichtstbij zitten. Zij leveren ook de originele onderdelen aan ons garagebedrijf. Vanwege het specifieke karakter van onze totale vloot kiezen wij bewust voor een eigen werkplaats. In het nieuwe pand zetten we dat voort en bieden die dienstverlening ook voor derden aan, inclusief de verhuur van getrokken materieel.” Om de specialismen te optimaliseren, beschikt Rutges Cargo Europe over een vloot megatrailers en 2,80-ers, die zijn afgestemd op de vraag van de klant en de te vervoeren lading. Door middel van rollerbanen, koeling of verwarming, enkel- of dubbelstock en de elektronische sloten zijn de trailers een soort mobiele kluizen. Ook op het gebied van getrokken materieel zijn de nodige investeringen gedaan, die in binnenkort worden geleverd. “In ons nieuwe pand bouwen we twee Safety-ruimten, waar beladen trucks onder de hoogste veiligheidsnormen geparkeerd kunnen worden, tot het moment dat zij bijvoorbeeld op Schiphol gelost mogen worden. Tevens beschikken wij in het nieuwe pand over 6.000m2 warehouse en dat sluit weer goed aan op onze onlangs gestarte im- en exportactiviteiten op en rond de Luchthaven Schiphol.”

1 Reactie
  1. Ik ben 38 jaar chauffeur geweest bij en groot veevoederbedrijf in Veghel en dat was mijn grote hobby , ben nu 74 jaar en moet mijn rijbewijs verlengen en heb besloten om mijn groot rijbewijs vaarwel te zeggen maar als ik dit weer zie krijg ik toch weer een beetje spijt bijna altijd Daf gereden , maar laat ik het maar niet meer doen , hoe jammer het ook is . ik zou het nog makkelijk kunnen .

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie