Hartog & Bikker
| 14:02 | Arjan Olsthoorn

Den Hartog & Bikker B.V. rijdt jaar lang met DAF XG

Onlangs heeft TB Truck & Trailer Service twee nieuwe DAF’s XG mogen afleveren aan Den Hartog & Bikker B.V. Deze voertuigen worden een jaar lang ingezet en gemonitord door DAF Nederland.

Den Hartog & Bikker is specialist in volumetransport, logistiek en warehousing. Met ruim 160 wagens op de weg en 150.000 m2 opslagruimte in Nederland biedt men verschillende totaaloplossingen aan. Vanuit de vestigingen van Den Hartog & Bikker B.V. te Vuren en Bikker Logistics te Oss sturen de transportplanners dagelijks zo’n 160 wagens, bemand door Nederlandse chauffeurs, door de Benelux, Frankrijk en Duitsland voor het vervoeren van volume goederen zoals glas, blik, verpakkingsmateriaal en pallets.

Pre-productie-voertuigen

De voertuigen die bij Den Hartog & Bikker B.V.  gaan rijden zijn pre-productie-voertuigen en blijven eigendom van DAF. DAF monitort de trucks continu op prestaties. Op deze manier kunnen ze bij DAF enorm veel praktijkervaring opdoen. “Wij zijn blij, maar vooral ook trots dat we deze kans krijgen. Daarnaast hopen we ook input te leveren om het product nog beter te maken”, aldus Wim Delput, directeur Den Hartog & Bikker B.V.

Hartog & Bikker DAF XG

De trucks worden voor verschillende doeleinden ingezet. Eén truck wordt ingezet voor het pendelen van bierflesjes naar de brouwerijen van Heineken, dit betekent een 24-uurs inzet. Het laden en lossen gaat automatisch waardoor de truck veel zal rijden. De andere wordt ingezet voor het reguliere werk, het vervoeren van complete vrachten door de Benelux, Duitsland en Frankrijk. Volgens Wim zullen ze niet te missen zijn op de wegen vanwege de demo kleuren van DAF.

10 DAF’s XF

In de loop van 2022 worden de tien eerder bestelde DAF XF voertuigen afgeleverd. De voertuigen worden uitgevoerd in de Hartog en Bikker configuratie dus als 6×2 bakwagen in volume uitvoering zowel met vaste laadbak als afzetsysteem.


Lees ook: Zandbergen Transport rijdt met nieuwe generatie DAF XF


Wim: “Wij hebben voor de nieuwe DAF gekozen omdat het een revolutionair concept is. Daarbij is slim geanticipeerd op de nieuwe lengte wetgeving, aangevuld met innovatieve technieken. Niet alleen de mooie en uiterst moderne werkplek voor onze chauffeurs is daarbij belangrijk, maar ook de gunstige verwachtingen van de verbruikscijfers door de lagere luchtweerstand. Gezien de ontwikkelingen van de brandstofprijzen is dit erg belangrijk voor onze sector. En minstens zo belangrijk, een lager verbruik betekent ook een lagere CO2-uitstoot, wat een prioriteit is binnen onze organisatie en bij onze klanten.”

De samenwerking van het testproject komt voort uit een jarenlange relatie tussen Den Hartog & Bikker B.V., TB Truck & Trailer Service en DAF Nederland. Volgens Wim een mooi resultaat waarbij de innovatieve ambities van de partijen samenkomen.

Den Hartog & Bikker

4 Reacties
  1. Nederlands Trots in bange dagen (corona Co2 uitstoot enz), Eindhoven Trots op onze nieuwe XG+
    en natuurlijk met camera`s klaar voor de toekomst , en straks met andere brandstoffen

  2. Als de chauffeurs hun nieuwe XF krijgen zal dat kleinere bedje in vergelijking met dat van de oude XF generatie je mooi tegenvallen… 65 cm achter de stoelen volgens de specificaties.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie