De langste roadtrain van Nederland?
Bij Van den Broek Logistics uit Helmond werd onlangs wellicht de langste roadtrain van Nederland samengesteld.
Van den Broek Logistics heeft eind 2013 nog enkele nieuwe trucks en (LZV-) trailers aan het wagenpark toegevoegd.
Op de laatste dag van 2013 had het bedrijf een fotoshoot georganiseerd om de nieuwe aankopen professioneel te laten fotograferen.
Idee van chauffeur
Eén van de chauffeurs kwam vervolgens op het idee om vijf nieuwe linktrailers aan elkaar te knopen, met een nieuwe 13,60-distritrailer erachter en zo wellicht de langste roadtrain van ons land ooit te formeren. Met een nieuwe DAF XF ervoor was het plaatje compleet. Een mooie stunt, en een prachtig gezicht!
Het moet wel ff goed mikken geweest zijn met achteruit rijden en aankoppelen.
De DAF XF kan genoeg lucht maken voor de zes trailers.
Van den Broek Logistics schafte onlangs vijftien Euro 6-Scania’s aan, de vijf nieuwe Tracon Combitrains (linktrailers) van de roadtrain en tien nieuwe Tracon distributietrailers, waarvan één de achterste trailer is van de roadtrain. Deze distri-trailers kunnen als LZV-trailer gebruikt worden en kunnen aangekoppeld-en-wel geladen worden dankzij het doorlaadsysteem.
Van den Broek maakte ook de mooie onderstaande video van de roadtrain.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Mooie reacties op Facebook en goede humor
De foto en link naar dit artikel op onze Facebook-pagina bracht een flinke stroom ‘likes’, ‘shares’ en reacties op gang. Daaronder zaten enkele goede grappen, zoals van Rob Koppelaar: ‘nou chauffeur, gooi de zijkanten maar open.. haha!’ Of van Jeroen Duijndam, die zegt: “Mogge, ik kom 198 euro’s laden… Benjewelffbezig.nl.” En van Patrick Roelofs: ‘zet ‘m maar op deurtje 1,2,3,4,5 en 6 chauffeur.. Zie je zo!
Ook Van den Broek Logistics reageerde. Uiteraard zijn zij blij met alle positieve reacties en ze legden uit hoe de chauffeurs de boel aan elkaar geknoopt hebben:
“De chauffeurs zijn begonnen met de 13.60 meter trailer. Van daaruit zijn ze naar voren aan het werken gegaan en als laatste ging de trekker ervoor. Alle luchtleidingen waren aangesloten en de ketels zaten eigenlijk al vol lucht dus daar hebben we geen problemen mee gehad. De remmen werkten natuurlijk volop nu aangezien er 15 assen geremd werden! Rem aanraken was onmiddellijk stilstaan. Het was opvallend hoe goed de combinatie trouwens volgde. We konden hem vrij probleemloos rond het pand rijden. Complimenten natuurlijk ook aan John Mansvelders die het gevaarte bestuurde.”