Actie in de Transport in Den Haag
Achter de schermen is Actie in de Transport druk bezig op te komen voor de belangen van de Nederlandse chauffeur.
Zo is de beweging inmiddels in gesprek met vijf politieke partijen in ons parlement, de Tweede Kamer.
Chauffeur Arjan van Erven was één van de Actie in de Transport-mensen die samen met voorzitter Joop van Rooij deze week de Tweede Kamer bezocht, (zie foto, Arjan zit rechts).
Gezond maken van de sector
“De boodschap die wij hadden, is dezelfde als we allen hebben: Het gezond maken van de transportsector, want als er voor 1 januari 2014 niets gebeurt, dan valt de sector om”, aldus Arjan.
“Doordat er al eerdere gesprekken geweest zijn is het gevoel goed! Vrijdag zullen we weer in Den Haag zijn. Wat onze volgende stappen zijn, zal snel bekend worden”, zegt Arjan.
Zelf opkomen voor je toekomst
Hij wijst er tevens op dat chauffeurs zelf ook moeten opkomen voor hun toekomst. Degenen die zich nog niet aangemeld hebben op de Facebookpagina van Actie in de Transport, wordt gevraagd dit alsnog te doen, “om met elkaar voor elkaar de vuist te maken”, zo besluit Arjan.
Ook kun je de online petitie tekenen die ervoor pleit de cabotage-wetgeving te verankeren in de Nederlandse wet.
goed werk van de gezamelijke bonden, op dinsdag 14 mei, we zijn internationaal gaan sms, s en bellen naar brussel, die geheel plat is geweest en de heren aan het twijfelen gebracht, ook bij schenk in papendrecht niets dan lof voor deze actie, de hr SAKKERS van TLN staat ook achter de trukkers, en de de HR ROEMER (SP) is in DEN HAAG even bij ons aan komen lopen, en staat ook achter de truckers.
MET VR GR KLAAS
Ik zeg blokkeer de coentunnel eens , en niet van die lachwekkende acties om een sms je te sturen naar 1 of andere minister. Ik zie de advertentie nog staan fnv gaat actie voeren die iedereen nog lang zal heugen.
@jeroen, ik ben er nog met mijn hoofd helemaal bij. Ik begrijp niet dat U akkoord bent om nog voor 10,50 euro te werken en er met de smile 21,50 naar de staat laat vloeien. Want een goed pensioen als chauffeur gaan we ook al niet krijgen. Ik ben 51 jaar en rijd al 30 jaar internationaal. Ik weet dan ook niet waarom ik dat stelsel verder moet onderhouden. Mijn vrouw wil niet, maar anders reed ik nu al voor een Nederlander in Hongarije, nettoloon 12,50 euro/u en brutokost 17 euro en wij amper 19 % belastingen te betalen ipv 55 % in Belgie. Van brutoloon koop ik geen boterhammen, U van de vakbond misschien wel. Voor mij telt enkel het nettoloon want als chauffeur krijg je toch maar een niemendal van een pensioen.
fnv gaat voor actie s zorgen die nog lang zullen heugen . Nou ik was helemaal kapot dinsdag. Wat een lachertje om een sms testuren naar de heer kallis . Nee ik was onder indruk . Ga zo door fnv
verlagen van de brutolonen in de benelux… mag ik vragen of u met uw hoofd tegen een lantaarnpaal aangelopen bent??? het probleem ligt niet bij de salarissen van de chauffeur.. het ligt aan slecht plannen. en een te lage km prijs!!
het wordt tijd dat er eens wat gesneden wordt in directie salarissen en veel te dure leasewagens voor die lui… ipv alles bij de chauffeurs weg te halen.
Verankeren cabotage wetgeving ok, maar vooral verlagen van de brutokost van de Benelux chauffeurs, zo houdt het MOE chauffeur probleem vanzelf op. In Belgie krijgt de chauffeur 10,50 euro per uur en kost aan het bedrijf 32,00 euro per uur. Dit allemaal met ons zweet en daar doen we helemaal niets tegen. Nee, liever meezeulen met de vakbonden en de politiek met praatjes en praatjes over een probleem die nu al zo groot is geworden dat je het niet meer uitroeit.