A. Jansen
| 08:59 | Arjan Olsthoorn

A. Jansen test elektrische aandrijfas in de praktijk

A. Jansen B.V. stelt 1 of 2 vrachtwagens ter beschikking waar een elektrische achteras ingebouwd gaat worden. De reguliere diesel aangedreven vrachtwagens worden gemonitord en met GPS technieken gevolgd. Dit zal ook met de vrachtwagens met de Smesh-E-Axle gaan gebeuren. Op deze wijze kunnen we een conventionele vrachtwagen met dezelfde inzet, hetzelfde type werk, vergelijken met de vrachtwagens met de Smesh-E-Axle. Deze vergelijkingen moeten uitwijzen of de as goed presteert en wat er eventueel aan verbeterd kan worden.

A. Jansen B.V. biedt al ruim 50 jaar duurzame en innovatieve oplossingen voor infra, recycling en beton. Alle disciplines onder één dak en circulair met elkaar verbonden. Restmaterialen uit recycling en infrawerkzaamheden verwerken zij tot gecertificeerde secundaire grondstoffen voor toepassing in betonproducten. Door eigen transport in te zetten worden schakels in de keten met elkaar verbonden.

Mobility Lab Event

Tijdens het Mobility Lab Event op 9 december kwamen Rino Both, Marketing Manager Smesh-E-Axle en Han Heijsters, Corporate Social Responsibility Manager bij A. Jansen. B.V., aan het woord over de samenwerking.

Rino: “We zochten mensen met gezond verstand die inzien dat onze oplossing de toekomst is. In A. Jansen B.V. vonden we zo’n partij. Om onze innovatie een stap verder te brengen gaan we samen met pilot-bedrijven aan de slag om de aandrijfas in de praktijk te bewijzen. We kijken uit naar een goede samenwerking met A. Jansen!”

Han: “Voor A. Jansen B.V. is een duurzame bedrijfsvoering een belangrijke pijler. Wij sluiten ketens door beton te maken van gerecycled materiaal en dit met eigen transport te vervoeren, om tijd en brandstof te besparen. De zuinige en innovatieve aandrijfas van Smesh-E-Axle is een veelbelovend systeem om duurzaam transport een grote stap verder te brengen. Daar werken wij graag aan mee.”

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Praktijktest

In december wordt het Smesh-E-Axle prototype onderworpen aan een onafhankelijke prestatietest in het GreenMot automotive testcentrum in Frankrijk, onder andere met gebruikmaking van gestandaardiseerde VECTO-rijcycli van een 40-tons elektrische vrachtwagen.

Na het testtraject bij Greenmot is de volgende stap het in de praktijk testen en valideren van de Smesh-E-Axle.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie