Twaalf kersverse Mercedessen van het type Antos 1824 L 4×2 heeft Holland Food Service voor de deur staan. Geen doorsnee trucks voor de onderneming uit het Gelderse Wijchen, maar ijskoude koelwagens.
De trucks zijn voorzien van een geïsoleerde opbouw met twee compartimenten, zodat zowel gekoelde als diepgevroren producten meekunnen. De daarvoor gebruikte Frigoblock FHL 25 I koelunit wordt aangedreven via de 7,7 liter motor van de Antos. ,,Het machineverbruik is daarmee 15 procent zuiniger en zo stil mogelijk om overlast tijdens de bevoorrading tot een minimum te beperken’’, claimt Frank Kampschreur, directeur van Holland Food Service. De nieuwe vrachtwagens worden geleast via Mercedes.
Fleetboard
Alle koelwagens zijn voorzien van telematicasysteem Fleetboard. Kampschreur: ,,Door data inzichtelijk te maken, proberen we een efficiencyslag te maken. Het maakt onze chauffeurs bewust en moedigt ze aan om kritisch te kijken naar het hele logistieke proces.’’ Het wagenpark van Holland Food Service is bijna in een klap vernieuwd, want de onderneming telt dertien trucks, allemaal van het merk Mercedes-Benz. Holland Food Service verzorgt de productie en het transport van eten en drinken van ruim 30.000 cliënten in de zorg, horeca en catering. Het familiebedrijf, opgericht in 1892, heeft 172 medewerkers in dienst.
Lees ook: Aalt helemaal idolaat van Actros Roadstar Limited Edition.