*

| 09:35 | Arjan Olsthoorn

14 keer Pacton-oplegger voor Logi Trans uit Coevorden

Logi Trans koos recent ter uitbreiding voor veertien nieuwe Pacton-trailers om de veiligheid, stevigheid en duurzaamheid van de trailervloot te waarborgen.

“Niet voor niets kiezen we bij Pacton Trailers voor een verzwaard chassis, met rondom rongen en een hoog kopschot van 1,80 meter. Dit om materialen optimaal klemvast te compartimenteren. We kiezen voor relatief zware trailers. Zwaar betekent echter ook betrouwbaar en sterk en dát is absoluut nodig voor de olie-industrie”, zegt Piet Brink, directeur van Logi Trans BV uit Coevorden.

Logi Trans heeft het hoofdkantoor in het Noorse Tananger. In Noorwegen is ook een vestiging in Bergen, daarnaast is er een vestiging in Denemarken (Herning) en in Nederland (Coevorden).

Breed inzetbaar
Logi Trans schafte tien Pacton drie-assige vlakke trailers aan, van het type TXD.345.L-4222. Daarnaast wordt een viertal nieuwe Pacton semi-diepladers ingezet, type SXD.347.L-2. De opleggers typeren zich, naast de robuuste uitvoering, door de brede inzetbaarheid. De vlakke trailers hebben 18 ton koppelingsdruk en een totaal toelaatbaar gewicht van 45.000 kg. De opleggers zijn voorzien van diverse bindvoorzieningen, waaronder 13 stuks achttons bindogen per zijde in het randprofiel, touwhaken en vele rongen. Het BPW-luchtveerstel heeft drie assen met trommelremmen, met een technisch draagvermogen per as van 9.000 kg. In de hardhouten vloer bevinden zich container-twistlocks.

De vier nieuwe, drie-assige open semi-diepladers voor Logi Trans zijn voorzien van dezelfde opties als de vlakke opleggers. De voorste as heeft een aslift. Met een koppelingsdruk van 17.000 kg en een asdruk van 27.000 kg ontstaat een toelaatbaar gewicht van 44.000 kg. De semi-diepladers hebben een lage vloerhoogte van 90 cm; wat fraai combineert met de 17,5 inch banden. Ook deze trailers zijn voorzien van twistlock-aansluitingen voor containervervoer. Tevens zijn de opleggers uitgerust met een ladingbok, voor het vervoer van lange lading; steunend op de nek en de bok. De achterzijde van de semi-diepladers is aangeschuind, voor het oprijden van zwaar materieel. Ook deze trailers zijn geleverd met ADR-keuring.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie